Annelie

När Brukshundklubben firar födelsedag bjöd man allmänheten på kalas och visning av klubbens aktiviteter. Jag och Inga hjälpte Annika med söket. Vi hade en riktigt trevlig fredagkväll när vi gjorde iordning rutan och vi provkörde lite. Bore fick prova på några hittaövningar. Så kul att se en ”orutinerad” hund söka. Istället för att jobba mot vinden följde han med. Men fattade rätt snabbt galoppen och hittade Inga inne i skogen. Vilken jackpot! Han var så duktig!!!  :wub: Dagen började med att jag och Inga samt alla tre hundar for ut för att valla rutan. Hundarna prang som dårar och Grim for runt som den lilla råttan han är. Jag och Inga tog lite avbrott då och då för att plocka lite svamp. :blush: Fanns hur mycket som helst! Sedan var det dax att köra igång. Gänget frånTimrå och Sollefteå passade på att träna lite i ny ruta samt nya figgar  och visat upp sig för publiken. Mammsen Doris fick också komma ut och visa sina talanger som rullehund. Själv lekte jag figurant hela dagen. Har legat i lådor och skrevor och under presseningar. Såå roligt på en lördag! Grim var helt slut när han kom hem. Bore däremot fick sig en tur med lite lydnadsträning.  :biggrin:

skogen

Ikväll har jag och tjejerna varit till Jeanette eller Nanette som Ida säger och pussat på små snöbollar. Vilka sötnosar! Alldeles ulliga! Tjejerna blev så förtjusta! :biggrin:

valp1 valp2

Ps: Jeanette, hoppas du får en riktigt trevlig lördagkväll! :biggrin: Ds

Ikväll har jag och grabbarna träffat Doris och Inga på Vårdkasen. Vi tränade platsliggning, linförighet, inkallning och budföring. Gick super! Att Bore dessutom gick så bra trots att Inga (favoriten) stod och kommenderade gjorde kvällen ännu mera lyckad. Avslutade med att mor och son fick springa runt en stund i skogen. Mycket populärt vill jag lova!  :biggrin:

traff1

Grim fick även han träna lite inkallning. Eftersom det nu börjar bli lite kyligt på kvällarna fick jag plocka fram kostymen till lillkillen. Verkade inte ha något emot täcket alls! Även Grim fick sig en lekstund med Doris. Hur kul som helst! Nu har vi bestämt att vi ska träffas och träna minst en gång i veckan. En annan rolig sak är att det endast tog 35 min. Effektivt och ger såå mycket.  Passar mig perfekt! Sååå nöjd med mina grabbar! :wub:

traff2

Igår sammlades vi ett gäng glada filurer på Tallvägen 10 för att njuta av kräftor och allehanda tillbehör. Eftersom vi inte diskriminerar någon så hade vi kräftor i olika färger och smaker. Hur gott som helst!

krafta1fest1krafta

Kvällens designpris gick till Jörgen. Medans vi andra vräkte i oss kräfter som riktiga grottmännsikor så pysslade han med att designa sin tallrik . Men alla vet ju att vi äter med ögonen! Du är så duktig Jörgen! :biggrin:

fest2

Kvällen stjärna var däremot Grim. Men vem kan motstå denna ljuvliga varelse (trots illaluktande gaser då och då) ? Jag ska lägga ner en ask med tändstickor i min handväska. Ska få ligga intill multiverktyget.  :wink:

fest6 fest5

Några i sällskapet lessnade på oss vuxna och roade sig  med viktigare saker. :biggrin:

fest7 fest4 festslut

Tack allihopa för en supertrevlig kväll! Hoppas att vi kan göra om det snart igen!!!!! :biggrin:

Peppar, peppar, idag har Ida äntligen ätit och fått behålla maten. Känns hur bra som helst. Hon och stora syster åt Ravioli med stor aptit. Helt obegripligt för mig men jag klagar inte. Huvudsaken är att hon äter!!!!! Så nu håller vi tummarna att skitsnacket lämnar bloggen. :wink:

ravioli

Lite senare:

Man ska inte ropa hej förrän man kommer över bäcken. Det sa alltid min farmor till mig när  jag var liten. Tyvärr var jag lite för snabb i att ropa hej vad gäller Idas mage. Nu har det runnit ur henne igen! Jag blir så less! Hur kan man på VC säga att hon mår bra när det rinner ur henne hela tiden? :angry:

Ida har sedan en dryg vecka tillbaka haft problem med magen. Man kan säga att hon har kisssat välling med stjärten. Var till läkare i onsdags. Såklart satte han diagnosen maginfluensa. Hem och vila så blir det bra men om hon inte blir bättre återkom på fredag. Inte blev hon bra så jag ringde VC idag. Blev inte uppringd förrän kvart i fem. Sköterskan kontaktade samme läkare som i onsdags och enligt han är Ida så pigg så vi kunde vända oss till jouren för ett avföringsprov. Jag ringer dit och får veta att man inte kan ta det provet men dom vill att jag kommer med henne. Får samma svar där; Hon verkar så pigg! Ja men hon skiter välling och det är enligt mig inte normalt. Att hon dessutom äter lika med ingenting och vi tvingar i henne lite välling och vatten. Det betyder ingenting!? Läkaren hänvisade mig till VC på måndag om hon inte blir bättre i magen, och då få göra ett avföringsprov. Måste man vara halvdöd för att få hjälp? :angry: