Nu är jag rejält irriterad! Anledningen till detta är att min dotter ringde och bokade med en kompis i morse. Jag vet att boka låter lite konstig men jag vet inte hur jag ska skriva annars. Man kanske kunde skriva att dom bestämde att dom skulle leka. Kompisen skulle ringa igen när hon gjort sig klar. Allt var frid och fröjd tills kompisen ringde igen och sa att hon ändrat sig och ville vara med en annan kompis som kommit hem. Jag vet inte om jag är konstig men enligt mig hade det bästa varit att alla tre tjejer kunde leka men som vanligt kan man bara vara två när man ska leka. Jag blir så lack så jag ruggar för att citera en känd papegoja. För er som inte vet vem det är så kan jag tala om att han heter Jago och spelar en stor roll i disneys Aladdin. Har haft ett långt samtal med Moa och förklarat för henne att jag aldrig vill att hon ska behandla sina kompisar på det här viset. Har man bokat så har man och vill man sedan vara med en annan får man leka allihopa. Fyyy så less jag blir på att tjejer inte kan leka mer än två. Vad lär vi våra barn egentligen?
Idag har regnet strilat ner under hela dagen. Sånt där regn som är så fint så det tränger in i varenda por på kroppen. Vanliga människor skulle krypa ihop i soffan och läsa en god bok eller se någon film som man sparat till regniga dagar. Vad gör då tanten? Joo, det är ju måndag och på måndagar tränar vi agility. Inte går det att ställa in en sådan träning. Tanten drar på sig regnkläder och storstövlar och packar in hund i bilen. Blir ni förvånade när jag berättar och det bara var jag och instruktören på plats, nähä inte det! Bore gick som en stjärna och instruktören var nöjd med våra insatser. Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. Dagens motto för tanten!
Våran Bore är en rolig liten figur! Han älskar att ligga ute på uteplatsen och spana över ägorna. Många gånger får man ropa till ordentligt för att han ska släpa sig in på kvällen. Men om vi har besök som är rädd för hundar så vi behöver sätta upp gallret för dörren eller att man ska städa osv. Då passar det inte för herrn att vara ute, trots fint väder. Då sitter han utanför precis hela tiden och ser ut som om han har sålt smöret och tappat pengarna. Visst är det lite konstigt?
Var på ett besök på vårdcentralen häromdagen. Detta pga av att jag har en rejäl hösnuva och ögon som rinner som vattenfall. Bästisen Lena fixade tiden! Fick ta ett blodprov för att kolla allergier mot gräs, pollen och hund. Fick även nya mediciner eftersom dom gamla inte hjälpte. Fick ett samtal av bästisen Lena idag och fick då resultatet av proverna. Mycket allergisk mot gräs, lagom mot träd och lite mot hund. Som tur är känner jag inget mot hund och det tänker jag banne mig fortsätta med. Är inte jag som är halvvägs till 70 för gammal för att bli allergisk?








Kommenterat