Månadsarkiv: november 2010

Idag har jag haft pluggdag. Min snälla chef har gett mig två dagar i månaden för att plugga på. Har ju en hel del böcker som ska läsas och vi får ju även massor av uppgifter som ska göras mellan kurstillfällena. Mina grabbar har turats om att hålla min motivation uppe. Är väldigt nöjd med min insats idag. Har blivit mycket läst och skrivet. Tack mattes fina pojkar! :wub:

Igår var jag och sambon bjuden på Somas 40-års fest. Temat för festen var ljuva80-talet. Självklart spökade jag ut mig allt jag kunde. Rosa glänsande tights som Ida bara avgudade. T-shirten har Moa redan tingat. Stort hår och massa smink. Såå snyggt….inte!Vilken rolig kväll! Massor av nya trevliga bekantskaper och även gamla  godingar, god mat och rolig underhållning. Barnen hade vi lånat ut till grannarna. Tänk att vi har världens bästa grannar! Tyvärr blev det inte så mycket sömn inatt eftersom fröken Hultin den yngre beslutade sig för att kliva upp kl 05.00. Min kropp hade inte vilat färdigt då men det struntade min älskade dotter i. Hela dagen har varit ganska seg. Reaktionstiden har inte varit den bästa. Har i allafall hunnit med att träna fyrbeningarna och även varit på gymmet med Christina. Nu ska vi fira farsdag och äta Daimtårta som tjejerna har gjort. GOTT! Vilken lyckad helg! :biggrin:

Ikväll tog jag och grabbarna Silverfisken och drog till min vän och kollega Jeanette och hennes brudar. Jeanette har en Japansk spets (Allis) och en blandning mellan Chihuahua och Dvärgpinscher (Dollar). Grimmen har aldrig träffat dessa damer. Vi började att bara passera varandra x-antal gånger. Grimmen var på tårna men klarade uppgiften riktigt bra. Sedan gick vi bara vid varandra. Tränade även att en hund fick stå i mitten medans den andra fick gå runt. Passade även på med lite klappa-övningar utan studs och hopp. Jeanettes son, Alex, kom också ut för att titta vad dessa konstiga mammor höll på med. Då fick han också klappa på min lilla randiga. Jag var verkligen nöjd med min lilla Gimmen. Bore fick massor med passivitetsträning. Det behöver han verkligen. Han får världens förväntningar bara jag går mot dörren. Snyggast ikväll var iallafall min vurpa. Tur att man har mjuka landningskuddar. Tänk att jag kunde ramla så snyggt. Nu ska jag leta fram mina broddar. Skulle jag gjort redan igår. :dizzy:  Tack Jeanette, Alx och brudarna för dagens pass. Vi kör en repris till veckan minus vurpa. :biggrin:

Hämtade ett paket i dag. Alltid lika roligt! Som vanligt var det inte till mig själv men det är jag van vid. :angel: Dagens paket var till grabbarna Grus. Back on track täcken till grabbarna ska det vara. Satt så fint!!! :biggrin:

I torsdags bar det äntligen av till Eskilstuna och första kurstillfället på våran vårdhundsteamutbildning. Har varit en väldigt lärorik kurs men det blev ju en hel del korvstoppning. Något som kändes väldigt bra att vi har kommit väldigt långt både vad gäller träningen med ”våran” Ronja samt implementeringen av vårdhund i kommunen. Nu kan vi verkligen fokusera på vidare träning och allt annat som man ska kunna. Ronja var så duktigt! Hade i och för sig inte väntat mig annat men det är ju kul när man känner att man kommit långt i träningen. Jag pratade med Ingeborg Höök som är våran kursledare och till nästa gång ska Grimmen få följa med. Så vem vet han kanske blir en vårdhund han också även om han har en lång väg kvar. Det bästa är att jag inte behöver gå om kursen om jag vill bli vårdhundsförare. Detta eftersom alla går samma kurs. Sedan måste diplomeringen ske inom två år, så vi har lite tid på oss.

I övrigt så har vi verkligen kommit igång med träningen. Ska snart boka en nya tid för träning med supertränaren Elin. Så det gäller att ha gjort läxan annars får jag skäll. :wink:  Jag och Marie har även en hel del planer för miljöträning med Grim och Ronja. Träningen innefattar  en ”dramaten”, ett paraply, en rollator och en stor regncape. Här snackar vi störningsträning. :biggrin: När det gäller den stora vita så är det apporteringen som står högt på träningslistan. Till våren ska det debuteras i appell spår. Hoppar över lkl 1 pga att folk inte kan träna sina hundar tillräckligt så att dom ligger på platsen. Har tränat mycket gripande samt att kalla in honom med apporten. Han har fått upp en fin fart hela vägen in i position. Provade kasta den igår men då blev det en massa tugg så vi stannar kvar på den här nivån ett tag till.

Kan bara konstatera en sak: Jag älskar att träna hund!!!! :wub:

Idag fyller våran Ida hela tre år. Istället för att bjuda på vår ”skönsång” så får ni ett klipp då Ida sjunger för Grim.

Grattis världens finaste Ida på din dag! Vi älskar dig! :wub: