Ja, jag vet att jag är barnslig. Jag kan dock inte hjälpa att jag skrattar när jag ser denna film.
Så var jag och tjejerna hemma efter några dagar i Västerbotten. Hur kuligt som helst! Mer om det sen. Nu har jag precis packat upp; för att när tvättmaskinen och torktumlaren jobbat klart packa på nytt. Imorgon beger sig jag, Marie och hennes Ronja till Eskilstuna. Vi ska börja steg 2 på vårdhundshunds utbildningen. Har stora förhoppningar på kursen så jag hoppas att jag inte blir besviken. Jag känner mig verkligen som en tattare som bor i väska. Det enda jag har gjort med grabbarna är att klippa klor. Viktigt men inte speciellt spännande. Blir andra bullar när jag kommer hem! See you!
Igår var det stora dagen! Jag och tjejerna skulle ta silverfisken och besöka Umeå och mormor några dagaar på Novemberlovet. Tjejernas nerver låg utanför kroppen redan när dom slog upp ögonen. Ida skulle inte äta frukost eftersom mormor hade köpt flingor som hon tyckte om. Självklart ska man ju då äta frukost i mormors hus. Att sedan packa med två yra höns till barn är ingen lätt match. Att man dessutom hade två fyrbenta grabbar som for runt benen för att jag inte skulle glömma dom. Jag packade ner saker och Ida plockade upp och sprang efter mig och sa: ”Ska vi inte ha med den här mamma?” Till slut kunde jag ändå starta bilen och gasa iväg till Umeå och en väntande mormor. Vad har jag då lärt mig av denna förmiddag: Jo, packa bilen kvällen innan då barnen sover!!! Man lär sig nya saker varje dag!

Kommenterat