Annelie

Nu är våren verkligen här. Det är ljust när man kliver upp på morgonen och det är fortfarande ljust när man har ätit middag. Man blir piggare och får mer energi att göra saker. Men med dessa härliga årstider kommer även problem med kliande ögon och näsa, nysningar och täppt näsa. Jag hör ju till dom som först påverkas av björkpollen och när den delen är slut kommer gräspollen. Allergin fick jag förra året. Trodde jag var för gammal för sånt s-k-i-t men inte.  Inge vidare men jag säger iallafall välkommen våren och sommaren. Här ska jag preparera mig själv med allehanda produkter för att kunna njuta av våren/sommaren som alla andra.

För er som känner mig vet att jag och tandläkare absolut inte går ihop. Efter en fruktansvärd upplevelse med en tandläkare i Boden har jag inte satt min fot hos dessa människor på 13 år. Jo ni läser rätt…13 år. Visst har jag varit med Moa hos tandläkaren men då har jag verkligen fått stålsätta mig för att klara av att vara den stöttande modern. Såklart det inte är farligt att gå till tandläkaren! öhhhh! :angel: Men nu har jag tagit mitt förnuft till fånga och besökt en av stadens tandläkare. Vilken skillnad mot för folktandvåren. En väldigt familjär lokal med härliga människor. Jag har sedan tidigare flyttat mina tjejer dit. Men nu åter till mina tänder. Fick ju en del blickar när jag sa att det var x-antal år sedan som någon utomstående fått gräva i min mun. Men dom tog rtg-bilder och såg väldigt överraskade ut. Så fiiiina tänder! Du har verkligen skött om dina tänder var en av kommentarerna som jag fick. Så alltså har jag gjort något bra iallafall under dessa 13 år: borstat tänderna. Kanske beror det även på bra kvalitet men jag tycker det låter bättre att jag har borstat tänderna bra. :biggrin:

Har nyss avklarat min deklaration för 2009. Överallt i samhället ser man skyltar som propsar på att man ska göra sin deklaration på nätet. Det ska vara såååå enkelt! Men för vem? Inte för en vanlig Svensson iallfall. Skulle det inte vara enklare om deklarationen med alla bilagor såg likadan ut på papper som på nätet? Skulle det inte vara enklare om saker benämns på samma sätt? Varför ska det vara så krångligt? Vill man att det ska bli fel? Tack gode gud att man inte har massa bilagor som ska fyllas i. Då hade jag blivit tokig. Ska man sedan försöka ringa och tala med någon på skatteverket får man veta att man är nr 197 i kön. Hur stressande är det inte att sitta i telefonkö med hissmusik i öronen. Jag bara frågar! :angry:

Det är nog inte meningen att jag ska ha hund, iallafall en frisk sådan. Har nyss varit hos vet och det var inte roligt för fem öre. Efter noga anamnes började Vet böja och kläma på microfisen och sedan fick vi springa. Blockhalt runt om! Jag tror jag blir galen!  :w00t:  Vet sa om det skulle ha varit en oerfaren hundägare hade hon skickat hem oss med råd om koppelvila och smärtlindring. Nu har jag ju vilat Grim under en LÅNG tid så det är redan avklarat och han är halt ändå. Enligt vet ska jag nog inte räkna med något glädjande besked med tanke på resultatet av böjprovet. Så nu ska vi ner till Strömsholm.  Vet tyckte inte det var någon idé att utreda honom vidare i Härnösand. Detta eftersom han var sååå halt och med tanke på att hans bror har OCD och det är ärftligt. Så nu får vi se hur prognosen är. Jag tror jag ska börja samla frimärken istället känns betydligt enklare och man slipper bli besviken gång på gång. Nu ska jag gräva ner mig ett tag och bryta ihop och förhoppningsvis krypa fram igen. Just nu känns allt nattsvart! :cwy:

Imorgon är det dax för Grimmsen att träffa doktorn och förhoppningvis hitta felet på hältan. Fick ett trevligt samtal från Louise idag. Louise är matte till Gimmens bror ”’sillen”. Han har också varit halt en tid och idag har han varit hos farbror doktor. Inget allvarligt fel utan lite vila i två veckor och lite smärtlindring ska han bli bra igen. Att vila en boxer är inte det lättaste men vad gör man inte för sina ögonstenar? Så nu får ni hålla tummar och klor imorgon kl 9.45. Får se hur mycket sömn det blir inatt. :sleeping:

Har försökt skingra tankarna genom att träna med grabbarna ute på gården. Perfekt störning med mina guldhåriga damer och deras vänner. Efter träningen var det dax för veckans pedikyr. Så nu ska jag slänga mig i soffan med guben och glo lite på dumburken. Hörs imorgon! :smile:

Idag är Grimmen halt igen. På morgonen var han stel och gick konstigt och på lunchen gick han orent. Har nu bokat tid hos vet. Grim har varit halt (förutom igår) över en vecka och då är det lika bra att kolla honom. Kan ju egentligen vara en vanlig hälta som har tagit lite tokigt men det känns skönt att kolla upp honom. Detta eftersom han har vilat en vecka och är fortfarande halt till och från.  Skulle gjort samma sak om det gällde någon av mina tjejer. Känns inte kul när ens barn har ont och då är det min skyldighet att hjälpa honom. Så nu kan folk sluta spekulera för på torsdag får vi förhoppningsvis svaret varför min microfis har ont. Tänker inte göra en hönsgård av en fjäder innan dess.