Annelie

Vad tiden springer iväg. Har inte haft igång datorn på flera dagar. Tiden räcker inte till. Jag jobbar, umgås med familjen och tränar grabbarna. Lite styrketräning hinner jag också med som tur är. Skulle inte orka med mitt tempo om inte kroppen var i någorlunda form. Men bättre kan den bli vill jag lova. Har nyss haft hyresvärden här. Taklampan i badrummet var full med vatten. Jösses och ingen säkring har gått. Känns lite farligt men vad vet jag om el? Imorgon ska jag få gå och hämta ut en ny lampa och ffa en lampa som är lämpad för badrum. Hoppas jag slipper få takdropp från en lampa igen! Lev väl! :heart:

Under den här veckan har Härnösand haft en hel del kallgrader. Inget som passar våran lilla Grimmsen Pimmsen. Igår morse när jag klev  upp stod termometern på härliga 27 ”härliga” minusgrader. Klädde på Grimmen två olika täcken och drog upp kragarna ala Drakula stil. Medans jag klädde på Bore kröp Grimmen upp i soffan och tryckte ner sig mellan kuddarna. Jag fick honom inte att kliva ner av egen maskin utan jag fick lyfta ner honom. När jag öppnade ytterdörren och gav frikommandot satte sig Grim ner i dörröppningen och vägrade kliva över tröskeln. Försökte dra och locka ut honom. Han var som en tjurig liten åsna. Fick lyfta ut honom och sedan nästan dra med mig honom. Efter ca 50 m gav han upp och förstod att han var tvungen att gå ut. När vi kom in igen och jag fått av honom ytterkläderna försvann han som en blixt runt hörnet. Hittade honom under täcket hos husse. Imorse vägrade han kliva upp när jag och Bore gick ut. Hoppas att väderleksrapporten stämmer att det ska bli varmare i helgen. Känns inge roligt att tvinga ut Microfisen. Han och husse trivs bäst inne i värmen! :tongue:

Igår var det premiär för lilla mig. Den lilla gobiten fick komma ut ur kartongen och in i min väntande mun. Jag och Ture Sventon bara älskar denna läckerbit. Jag struntar fullkomligt i att det inte är rätt dag. För min smak är alla dagar rätt! Jag fullkomligt bara älskar temlor! :w00t:

Jag är så glad och stolt att jag kan spricka. Har börjat träna med agilitygänget i ridhus på tisdagkvällar. Bore gick som en dröm. Självklart passade jag på att träna lite lydnad också. Ska vi debutera i maj är det bara att vi lägger på ett kol. Nästa gång ska Grim också få följa med om det inte är för kallt ute. Blir kallt om man ska sitta i bilen trots vinterrocken.  Tränade med Grimmsen pimmsen när jag kom hem. Har börjat träna in ett hopp-stå (precis som jag gjort på Bore). Perfekt till ställandet, inkallning med ställande, utställning och mycket mycket mera. Det är långt kvar men vi har ingen brådska. Huvudsaken att det blir bra och stabilt. Nu är grabbarna trötta och matte är trött och lycklig. Nu ska jag svulla lite ost och kex med älsklings Guben. Myyyys! :wub:

Idag känns det att jag har en och annan muskel. Igår premiärtränade jag och Christina uppe på Högslätten med dem andra muskelbergen. Jag kan inte räkna mig dit, men jag kanske kan få en liten muskel. Det var så skönt att komma igång igen efter juluppehållet. Nu väntar beach 2010 eller rättare sagt 2022. Varför ska man ha så bråttom? :angel:

Har ikväll spelat spel med grabbarna. Spelet fick jag av min mamma, i samband när min första boxer opererades och inte fick utlopp för sin energi. Han fick nämligen bara gå ut och göra sina behov och sedan gå in. Inget roligt liv om man är boxer. Vi spelade så det stod härliga till och det gick lite bättre att vila sig i form. Spelet går ut på att man gömmer godis under träcylindrar. Cylindern måste lyftas bort. Bore fattade galoppen fort och kom snabbt åt gobitarna. Grim däremot började krafsa och gräva. Resultatet av detta blev att cylindrarn kilade fast sig ännu mer. Men skam den som ger sig. Grimmsen fattade vad det hela gick ut på och sedan plockade han cylindrar som aldrig förr. Bore fick även träna att hämta tillbaka cylindrarna som flög. Passade även på att träna passivitet med den andra killen när  den andra var upptagen med spelet. Kan inte bli bättre. Nästa gång ska jag göra det svårare och inte gömma godis under alla cylindrar. Efter tre omgångar var båda grabbarna lagom trött i huvudet. Perfekt hjärngynpa! Nu ligger dom och sover! :wub: