Annelie

Årets midsommar firades med mormor och Hasse på Gammlia, Umeå. Massor med folk och strålande väder och nybakda bullar,  som jag fixat på morgonen. Moa och Ida blev mest glada i geten som befann sig på området. Tyvärr blev det inte så mycket dansa kring stången. Eftersom alla ville dansa stod folket som packade sillar och då är det svårt att svänga sina lurviga. Hoppas ni alla har haft en härlig midsommar helg! :biggrin:

midsommar5

midsommar1

Nu är mamman hemma efter en resa  i våra nordliga breddgrader. Resans mål var Boden och Umeå. En nätt resa på 54 mil enkel resa. Går väl någorlunda bra när man är själv i bilen men har man två barn och en hund så kan resan bli väldigt spännande ……eller inte! Vi gjorde en halvhalt i Umeå och kidnappade mammsen. Sedan bar det av mot Boden och den väntande systern med barn. Fullt ös med fyra barn och fyra hundar (hanhundar). Jag lovar att vi inte fick en tråkig stund eller tyst för den delen. Vi hade turen att få vara publik på melodifestivalen som min systersons dagis anordnade. Så stolt jag blev över min Linus. Han rockade fett helt enkelt! :wub: Vi fick även ta del av hur det är när ”riktiga” hundar släpper hår och inte bara ett hår utan drivor med mjukt hår av sorten fetvadd. Jag ska aldrig mer ska klaga när Bore släpper hår för han ligger i lä. :blush: Tack syster yster och kidsen för en mysig tid med er! Vi kommer snart tillbaka!  :biggrin:

boden6 boden4 boden1 boden2 boden3boden5

Jag brukar alltid köpa strumpor till mig själv och barnen på höstmarknaden som vi har här i byggden. Då klarar man sig utan att frysa om tårna till maj ungefär. Så länge håller strumporna innan stor potäten tittar ut!Från majmånad brukar jag lyda under mottot: väga vägra strumpor! Men nu går inte det! För fyyy så kallt det är. Idag var jag tvungen att gå och köpa nya strumpor till mig och Moa. Nu vill jag ha sommar! :angry:

Jag hör till dom som inte tycker om söta och sliskiga juicer. Dricker oftast vanligt hederligt kranvatten, eftersom det släcker törsten bäst. Erik kom hem med smakprov på en juice som han ville att jag skulle smaka. Skeptisk som jag är mot juice så var jag nog inte beredd på vad jag skulle få smaka. Men nu måste tom jag kapitulera. Detta är en juice som knäcker allt jag druckit i juiceväg tidigare. Det är en ananasjuice och då menar jag ren ananasjuice. Känns som om du dricker en nypressad ananas. Den ska serveras väl kyld då är den oslagbar. Detta är inget billigt reklamtrick utan dagens sanning. Vilken himmelsk smak! Detta blir min dryck denna sommar! Kanske med ett litet drinkparasoll och……ja du vet! :biggrin:

juice

Då har Moa genomfört sin första skolavslutning. Efter ett väldigt långt program träffades alla i klassen för fika och avslutningskramen. Mysigt värre! Moa hade med sig en kompis hem för vidare lek. Eftersom det är avslutning så firade vi med lunch på en känd skräpmatskedja. Smakade väldigt bra förbåde stora och små. Eftersom jag kände mig lugn och avslappnad stannade vi för att barnen fick leka en stund. Blev en väldigt mysig dag trots att solen lyste med sin frånvaro. Nu väntar sommarlovet! :biggrin:

avslutning1 avslutning2 avslutning3

Vad skulle jag göra utan mina vänner? När man som jag och Erik har våra släktningar långt bort i skogen så får man förlita sig på sina vänner. Ikväll har familjen Brändström varit så snälla och tagit hand om våra barn när jag och Bore var på viltspårkursen. Vad skulle jag göra utan er? Ni är guld värd! Sedan att Bore briljerade i spåret gör ju det hela inte sämre precis. Nu sover båda barn och hund så gott! Livet är härligt! :heart:

fina