Jag brukar alltid köpa strumpor till mig själv och barnen på höstmarknaden som vi har här i byggden. Då klarar man sig utan att frysa om tårna till maj ungefär. Så länge håller strumporna innan stor potäten tittar ut!Från majmånad brukar jag lyda under mottot: väga vägra strumpor! Men nu går inte det! För fyyy så kallt det är. Idag var jag tvungen att gå och köpa nya strumpor till mig och Moa. Nu vill jag ha sommar!
Jag hör till dom som inte tycker om söta och sliskiga juicer. Dricker oftast vanligt hederligt kranvatten, eftersom det släcker törsten bäst. Erik kom hem med smakprov på en juice som han ville att jag skulle smaka. Skeptisk som jag är mot juice så var jag nog inte beredd på vad jag skulle få smaka. Men nu måste tom jag kapitulera. Detta är en juice som knäcker allt jag druckit i juiceväg tidigare. Det är en ananasjuice och då menar jag ren ananasjuice. Känns som om du dricker en nypressad ananas. Den ska serveras väl kyld då är den oslagbar. Detta är inget billigt reklamtrick utan dagens sanning. Vilken himmelsk smak! Detta blir min dryck denna sommar! Kanske med ett litet drinkparasoll och……ja du vet!














Kommenterat