Lillefisen har lyckats sträcka en muskel i framvagnen. Som alla vet är vila och lugna promenader den perfekta lösningen på problemet. Men i det här fallet är det största felet att lillfisen är en boxer och vila är inte deras starka sida. Även om det kan gå lungt ute i koppel (han är ju rätt så duktig på det) så får han spel inomhus istället. Trots att vi vakar över honom som en hök hinner han få sina fnatt och rusar runt. Nu håller vi tummarna att han läker ihop tills vi ska springa vänstervarv. Mycket märgben och mycket mentalstimulans och luuuugna promenader står på schemat. Synd att han inte har hunnit lära sig läsa ännu.
Tänk om han kunde vara en liten soffpotatis i ca en vecka så att muskeln hinner läka. Är det för mycket begärt?
Då har första dagen gått utan min Blixten Mc Queen. Lite trassligt är det när man måste gå vart man än vill. Ett I-lands problem i och för sig men jag är van att bara kunna ta min lilla röda och gasa iväg dit jag vill. Men jag är glad att jag fick den såld och nu är det bara att blicka framåt och söka efter en ny däckprydd vän. Men den här veckan kommer att fyllas av massor av steg. Dagen börjar med en promenad med grabbarna på ca 30 min. Till jobbet tar det ca 25 min om jag sätter fart på mina korta pinnar till ben. Tar nog lite längre tid eftersom jag ska gå förbi skolan och dagis för att lämna mina barn. Desstuom blir vägen längre. Sedan ska jag hem på lunchen för att ta ut mina myspojkar. När dagen på jobbet är slut ska jag promenera samma väg som på morgonen och lunchen (fast åt andra hållet) och hämta in mina guldklimpar. Sedan är det dax att ta ut grabbarna på en tur på ca 30 min. Umgås med barnen och därefter ut med grabbarna igen och träna. Sen kan jag ramla i soffan tillsammans med mina grabbar. Sista kvällsrundan med grabbarna blir en sväng runt kvarteret. Många steg blir det!
Jag blir trött bara av att läsa det jag själv har skrivit.
Idag har jag sålt min Blixten Mc Queen. Jösses så fort det gick! Satte ut bilen på blocket i morse och efter 45 min hade jag sålt bilen. Trodde aldrig att det skulle gå så fort.Tyvärr blir det att ta fram cykeln till veckan eftersom Erik far till Skåne imorgon. Jag får tänka på beachen 2010. Tack för den här tiden blixten och lycka till hos din nya ägare!
Nu börjar jakten på min nya bil!!
Nu när man har varit ledig några dagar och tjejerna varit upptagna med världens bästa mormor så har jag och grabbarna fått en hel del träningstid. Visst kan det ibland kännas att det är mycket med två grabbar som behöver mycket träning men det är fördel att ha två också. Vilken motivation att sitta och vänta på sin tur. båda grabbarna gör sitt yttersta för att få det välbekanta klicket. För Grimmen blir det även en hel del utställningsträning. Jag vill ju att han ska ställa upp sig själv utan inverkan från mig. Kommandot trav känns som om det sitter. Ska bara träna med mer störning dvs stadens torg. Så roligt att träna!!!!! Grabbarna är så avslappnade när man kommer hem. Nöjda grabbar och en superstolt matte! Kan det bli bättre?
Moa kommer in i badrummet och tittar sig i spegeln. Under ögonen har hon micropåsar pga trötthet. Då säger Moa:
-Mamma, nu måste jag tvätta ansiktet med tvål. Mamman säger då:
-Ok, är du smutsig? Moa sätter händerna i sidan och ser ut som om jag inte fattar någonting:
– Men mamma, jag måste ju tvätta bort rynkorna!
Min söta Moa!
Ps. Kommer att vara lite dåligt med uppdateringar i några dagar eftersom min dator har bestämt sig för att vara lite trasig. Återkommer så fort den är på benen igen eller när jag lånar sambons dator.
Ds
Äntligen fredag! Nu har jag varit ensam vuxen och tagit hand om allt här hemma under nästan två veckors tid. Har jobbat, umgåtts med barnen och tränat med hundarna och allt annat som krävs för att livet ska gå framåt. Precis som vanligt alltså men utan uppbackning av min andra hälft. Jag lovar att det känns i kroppen. Under dessa veckor har man bara kört på utan att känna efter. Nu när det endast är några timmar kvar till min Erik står i hallen så kommer tröttheten. Min kropp skriker efter vila!!!!! Hoppas på en lugn helg!






Kommenterat