Ikväll har jag tränat med grabbarna för hela slanten. Först blev det en sväng på stan med Bore. Där träffade vi Marie och den höglöpande Ronja. Hade väl inte så stora föhoppningar om en framgångsrik träning men kände att jag ville testa. Tog med mig det tunga artilleriet vad gäller belöning: kalkonen. Döm om min förvåning när Bore gick som en dröm. Tittade knappt åt Ronja. Massor med folk och andra hundar passerade oss och han fokuserade bara på mig. Hade honom lös hela tiden. Jag var så glad att jag dansade fram. Min fina Borbjörn! Efter en timmes träning var det dax för privat lektion med Elin. Med massor av gott godis och klickern i högsta hugg var jag och Gimmsen redo för ett pass. Så nyttigt och så roligt! Fick mycket beröm för min träning med bebisen (alltid kul att få höra att man gör något rätt). Fick lite nya övningar som vi ska träna på tills nästa gång. Så perfekt att få hjälp med att lägga upp träningen. På lördag är det Bores tur att få en genomkörare med Elin. Ska försöka att ta en lektion med var och en av grabbarna en till två gånger i månaden. Är så väl investerade pengar och sååå roligt! Jag är så stolt över mina duktiga grabbar!!!!
Ikväll har jag testat att träna med hundarna samtidigt. Pga kylan och att snön vräker ner blev våran träningsplats vardagsrummet. Tränade att kalla in en hund i taget medan den andra fick sitta kvar. Bore är en klippa på denna övning. Efter några gånger greppade Mickrofisen också vad leken gick ut på. Hur kuligt som helst. Provade att även använda helt andra ord istället för inkallning ordet Hit tex ketchup, hitta. Tanken var att dom skulle sitta kvar och ignorerar alla felaktiga ord. Hur duktiga som helst! Man såg riktigt hur hjärncellerna fick jobba. Till veckan har jag bokat in två privat lektioner med våran coach Elin. En gång med Grimmsen och en gång med Borbjörn. Ska bli så roligt! Längtar!!!
Ps. Kräkbacillerna har nu lämnat vårat hem för denna gången. Jag hoppas det dröjer innan vi får besök igen!
Ds.
Inte lätt att vara magsjuk och ta hand om en två-åring som också är magsjuk med mängder av energi (var hon nu får dom ifrån eftersom hon inte får i sig något). Två grabbar som är så pigg så dom studsar omkring och fäller allt i sin väg. Moa har fixat middagen idag. Min stora tjej! Hon är så duktig. Jag kan precis förstå hur en urvriden trasa känner sig. Längtar tills jag har fått alla barn i sängen så jag kan svimma av i soffan. Skulle vilja lägga mig ner och sova mig igenom alltihopa men det går ju inte! Jag vill bli frisk!!!!!
Har varit hemma med Ida eftersom hon har fontändiarré. Jag var så glad i förmiddags eftersom hon åt och drack bra. Perfekt tänkte jag, då kan vi gå tillbaka till normala rutiner imorgon. Men som min älsakde farmor alltid sa: Man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken. Dröjde tyvärr inte länge så var fontänen igång igen. Känns som om det är det enda jag har gjort det senaste dygnet, bytt räserbajs blöjor. Självklart är ju Erik borta denna här veckan så jag står ensam med hela skutan. Men jag har klarat det ganska bra iallafall. Men nu börjar jag känna av illamåendet och känner mig matt och snurrig. Jag får inte bli sjuk nu! Vem ska då ta hand om mina barn och övriga delen i vardagen? Hur ska det då gå? Vem ska trösta Knytte?

Har hittat en perfekt kurs för mig och Grimmsen. Åhh så jag vill gå denna kurs! Skulle vilja få ett bra upplägg på träning och ett träningsvilligt gäng att träna med. Strunt samma att kursen är i Sockholm , inget problem för mig. Men den kostar ju fina 12 000 kr. Inget som jag kan spotta i näven precis. Min arbetsterapeutlön räcker tyvärr inte till sådana dyra kurser. Men önska kan man ju! Kanske ska köpa en lott?





Kommenterat