När jag körde Moa till KomTek passade jag och grabbarna på att ta en träningsrunda på stan. Affärerna hade inte hunnit stänga så det var en hel del människor i rörelse. Grimmen fick träna följsamhet, miljöträning, trappan och hämtaövningar. Fick väldigt bra störning av både människor och djur. Bore fick träna linförighet och apportering. Gäller att ta till vara på alla träningstillfällen ffa med den lilla randiga som behöver all träning han kan få om vi ska klara en diplomering. Har anmält Bore till en Rally-lydnadskurs. Ska bli spännande att prova på något nytt. Träning, träning och åter träning är det som gäller för mig och grabbarna.
Ps. Igår kväll hann jag med lite skvallerträning med grabbarna. La ut köttbullar i hela hallen och sedan fick grabbarna traska igenom utan att ta köttbullarna. Snacka om jobbigt ffa för Bore som är världens hungrigaste hund alla kategorier. Jag var väldigt nöjd med grabbarna efteråt och dom var supertrötta. Lyckad träning alltså.


Ljuvlig bild:))